למידע חייגו *9261

קבלן ביצוע – מה זה?

בונים? משפצים? זקוקים לשירותי קבלן מבצע? זה הזמן לדעת הכול על שירותיו של קבלן ביצוע ואופן בחירת הקבלן המקצועי ביותר עבורכם.

קבלני ביצוע – מה חשוב לדעת?

בכל פרויקט הנדסי ובכל הליך שיפוץ משמעותי של סביבת המגורים או העבודה, תדרשו לשירותים של סוגי קבלנים שונים וביניהם: קבלן עבודות עפר, קבלן פיתוח, קבלני תשתיות, קבלני חשמל ועוד. מבין כל סוגי הקבלנים, חשיבותו של קבלן ביצוע הינה המשמעותית ביותר וזאת לנוכח העובדה שקבלן זה מלווה את תהליכי השיפוץ ו/או הבנייה משלב התכנון ועד קבלת מפתח. לפיכך, קבלן ביצוע הינו קבלן עד מפתח המתמחה בביצוע עבודות קבלניות המותאמות לצרכי הבנייה ו/או השיפוץ הנחוצים לכם.

כיצד בוחרים קבלני ביצוע?

שכירת שירותיהם של קבלני הביצוע, חייבת להיעשות בהתאם למספר פרמטרים מקדימים הקשורים לסיווג הקבלני המוענק על ידי משרד הכלכלה (משרד התמ"ת לשעבר). משרד התמ"ת מפקח על קבלני הבניין והוא זה האחראי להנפקת רישיון קבלן בהתאם לסיווגו של הקבלן. ברוב המקרים, מומלץ לשכור את שירותיו של קבלן ביצוע הרשום גם כחבר בהתאחדות הקבלנים והבונים בישראל, וזאת על מנת להבטיח לעצמכם את שירותיו של קבלן ביצוע הפועל בהתאם לכל התקנות הנדרשות בענף הבנייה.

מעבר לכך, חשוב להתייחס לעבודות קבלניות אותן הקבלן ביצע לאורך שנות פועלו בתחום, כאשר עבודה מקצועית מעידה על ידע וניסיון מצטבר מצד קבלני הביצוע. לצורך כך, אנו ממליצים לכם לבקר פיזית באתרי בנייה שונים בהם הקבלן סיפק את שירותיו כקבלן ביצוע, וזאת על מנת שתוכלו להתרשם מקרוב מאיכויות העבודה. כמו כן, מומלץ להיוועץ עם לקוחותיו של הקבלן בעבר ובהווה וזאת על מנת לשמוע ממקור ראשון חוות דעת על הקבלן.

חשיבותו של הסכם עבודה מול הקבלן

לאחר שבחרתם לעצמכם קבלן ביצוע בהתאם להמלצות המופיעות לעיל, אנו ממליצים לכם לערוך הסכם עבודה אל מול הקבלן. מטרתו של הסכם העבודה הוא לעגן את כל הסיכומים ביניכם לבין הקבלן באמצעות חוזה מחייב. חוזה העבודה בכל פרויקט בניה או שיפוץ, הינו חוזה משפטי לכל דבר ועניין והוא מחייב את כל אחד מהצדדים המעורבים בו בהתאם לסעיפי ותנאי החוזה. לצורך העמדת חוזה עבודה מול קבלני ביצוע, אנו ממליצים לכם להסתייע בשירותיו של עורך דין העוסק ומתמחה בתחום דיני החוזים, וזאת על מנת להגן על מלוא הזכויות המשפטיות העומדות לרשותכם.

מהי אחריותו של הקבלן המבצע?

קבלני ביצוע אמונים על כל היבטי הביצוע הנחוצים לצורך השלמת הפרויקט, וברוב המקרים הם משמשים גם כקבלנים המפקחים על עבודתם של קבלני התשתיות, הפיתוח וכדומה.
במקרים אלו, אחריות הקבלן חולשת על כל ההיבטים הנלווים להליך הבנייה, לרבות, הקפדה יתרה על בנייה בטיחותית העומדת בכל התקנות הנדרשות.

צרו קשר

צרו קשר

גד מנלה 1, נתניה 42504 ת.ד 8618
9261*
פקס: 09-8855994
טלפון: 09-8855990
מייל: info@ybnir.co.il